donderdag 5 september 2019

Gewoon doen


Het is stil hier.
Veel te stil naar mijn zin!

Ik zou juist zo veel willen delen!

Over de onderzoeken die ik vorig jaar zomer liet doen.
Over wat me daartoe aanzette.
Over de uitkomsten.
Over eten met overgevoeligheden,
ontdekte en onontdekte.
Over het bestrijden van een parasiet.
Over het herstellen van mijn darmen.
Over afnemende spierkracht.
Over toenemende pijnpunten.

Over torenhoge trappen

Over neurotransmitters.
Over bijnier-uitputting.
Over prikkelgevoelig zijn
en de combinatie met twee jolige, muziek-liefhebbende pubers.
Over moe zijn.
Over mist in het hoofd.

Over licht in de verte

Over niet kunnen functioneren
zoals ik zo graag zou willen.
Over accepteren
en toegeven.

Over me voelen zoals hier

En dus nam ik me voor
om maar gewoon te gaan delen.
Om niet te wachten tot ik een structuur erin gevonden heb.
Maar gewoon te gaan doen!
Om me niet druk te maken over regelmaat
of lange stilte op de blog.
Maar gewoon te doen.

Bij deze
en volgende
(hoop ik).

2 opmerkingen:

  1. Ja precies, gewoon doen! Lekker de stoute schoenen (wat een uitdrukking) aantrekken en lekker even naar buiten...of lekker binnen wat gezellig frutten, Gewoon waar je zin in hebt. Maar stil zitten (of liggen) helpt niet, dus gewoon: Doen!! Groetjes, Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen