dinsdag 17 maart 2015

What's cooking op 17 maart: Alternatieve witlofsalalade

Op internet kwam ik voorbij een recept voor chiazaad-pudding.
Nu ben ik zulke recepten natuurlijk al vaker tegengekomen,
maar deze keer inspireerde het me
tot een alternatieve witlofsalade.
 
Ik dacht namelijk meteen
aan het restje bessensap dat ik nog in een pak had staan.
Zou dat, gecombineerd met chiazaad,
niet een mooie dressing kunnen worden?
Het leek me een mooi experiment.
 
En dus voegde ik twee eetlepels chiazaad toe aan het sap.
Maar het was nog best veel sap
en dus voegde ik na een tijd nog eens twee lepels zaad toe.
Ik denk zelfs,
dat ik het procedé daarna nog eens herhaalde...
Het gewenste resultaat had het echter niet.
 
En dus toog ik verder in het experiment
en wel door het toevoegen van collageen,
en ook hierbij
het nog wat meer toevoegen van collageen.
 
 
Ja, nu begon het erop te lijken.
 
Net op tijd ook,
want de rest van het eten was klaar!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten