woensdag 25 maart 2015

Ganzeneieren!



Ik kreeg van iemand twee ganzeneieren.
Dat betekende een nieuw experiment,
want nog niet eerder gebruikte ik ganzeneieren.
 
Omdat het er maar twee waren,
moest ik kiezen waarin ik ze wilde uitproberen.
Ik besloot voor cake te gaan,
omdat internet me vertelde 
dat ze voor hele goede cake zouden zorgen.
En ook omdat er op de fruitschaal
nog wat peren lagen
die verwerkt moesten worden.


Ernst blies de eieren uit.
Daarvoor 'boorde' hij er een gaatje in.
Wow,
dat zijn nog eens flinke inhouden!


1 ei

 2 eieren

In totaal had ik 280 gram ei
en ik besloot er twee cakes van te bakken:
Eén met ghee
en één met kokosolie.
Verder liet ik alles hetzelfde
(nou ja, de bakvorm week af)
zodat ik deze twee vetten 
eens goed met elkaar kon vergelijken.


Beide vetten zorgden voor een stevig beslag,
een beslag wat 'bleef staan'.
Mooi zo,
dan bleef de peer er tenminste mooi bovenop.


Ik schoof de bakvormen 20 minuten 
op de vloer van de braadoven.
Daarna gingen ze nog 40 minuten
op de middelste richel van de bakoven.
Daarmee waren ze mooi gaar.







 Na het avondeten deden we de vergelijking:
-rijzing was hetzelfde,
-structuur was eender,
-smaak week net een beetje af.
(Maar het vleugje kokos was niet herkenbaar,
als je niet wist dat het kokos was).




Conclusie:
Twee hele goede cakes!

Mochten er nog eens ganzeneieren komen,
dan gaan we de omelet proberen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten