dinsdag 10 maart 2015

What's cooking op 10 maart: gevulde portobello en restjessoep

Van gisteren
was nog wat aardappel en bloemkool over.
Ik besloot dit te verwerken in een soep.


 Ik fruitte dus wat prei aan,
voegde de aardappelen, bloemkool,
een teen geroosterde knoflook,
wat keltisch zeezout
en een liter buffelbottenbouillon toe.


Ik pureerde het voor het opdienen.
Dat is nog steeds de veiligste manier bij de jongemannen ;)



Bij de soep aten we een traktatie
(vind ik dan hè)
uit het groentenpakket:
portobello's!

Om het mezelf makkelijk te maken
haalde ik wat zelfgemaakte gehaktburgers uit de diepvries
om de portobello's mee te vullen.
En voor Ernst en mij ging er nog wat schapenkaas overheen.
 

 
We aten heerlijk!
Jammer dat het er zo weinig waren,
anders had ik de soep overgeslagen...


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten