dinsdag 30 juni 2015

What's cooking op 30 juni: bataat & bataat


 Ik bleef lange tijd aan het twijfelen,
wat zou ik toch eens maken?
Tot mijn oog viel
op de twee grote bataten die we zaterdag kochten.


Van één bataat sneed ik schijven
en die roosterde ik,
ingesmeerd met wat ghee,
een half uurtje in de braadoven.

De andere bataat werd gekookt
en die vermaakte Ernst in de blender
met een ei en ghee
tot een super gladde puree!

We bakten er een burgertje bij,
sneden nog wat sla fijn
en hadden weer eens een maaltijd
met kinderen die niet zeurden!
Ze zijn dol op bataat ;)


Toe
namen Ernst en ik wat bramen-chia 'pudding'
die ik gisteren maakte 
geinspireerd door een recept wat De Groene Meisjes deelden
(en op hun beurt weer ergens anders vandaan haalden).


Ik gebruikte anderhalve cup braam-frambroos,
anderhalve cup waterkefir,
vanillemerg
en zo'n 4 eetlepels chiazaad.
Heerlijk fris!




De substantie is er een waar je aan moet wennen:
glibberig, snotterig en met die kleine zaadjes
(die zo lekker tussen je tanden kunnen gaan zitten).
Maar eenmaal gewend,
biedt het recept natuurlijk legio variatiemogelijkheden!
Fijn, met dit warme weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten