donderdag 15 oktober 2015

What's cooking op 15 oktober 2015: Omelet

 
De inspiratie over
'wat te doen met de inhoud van de groentelade'
was vandaag ver te zoeken...
De behoefte aan een warm en voedzaam maal
was des te groter!
 
Gelukkig was er ergens een vonkje
wat me deed beslissen tot een omelet
voor de zoon die vandaag wat eerder moest eten.
 Het resultaat smaakte zo goed,
dat de beslissing om het ook te maken
voor de rest van het gezin
snel genomen was.
 

 
Ik sneed wat aardappelen in schijfjes
en legde die in wat ghee op een gietijzeren bakplaat.
Ze werden even gebakken en toen omgedraaid.
Ik legde er wat blokjes gerookte bacon tussen
en wat ovengedroogde tomaatjes erop.
Ik klutste drie eieren met wat yoghurt
en goot dat bovenop de aardappelen.
Er ging nog wat verkruimelde witte schapenkaas op
en toen schoof ik de bakplaat in het midden van de braadoven.
 
Met een kleine tien minuten
was het ei heerlijk gaar
en konden we aan tafel.
Smullen! 
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten