dinsdag 1 december 2015

Oven zoekt vulling!

Het is zover,
ik heb bij Thuisafgehaald
onze AGA aangeboden!
Nee, ik ga het fornuis niet verkopen ;)
Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt!
Wat ik dan wel aanbied?
Oventijd voor je pan of bakplaat!

 
Dit is
zoals ik het op Thuisafgehaald beschreef:
Op mijn profielfoto kun je het al zien: 
bij ons in huis staat een groot AGA fornuis. 
De AGA: een fornuis met een braadoven (200-240C), 
bakoven (160-180C), een kookoven (90-100C) 
en een warmhoudoven (60C). 
Ik ben er trots op, zeker! 
Maar mijn trots kent ook een zwart randje... 
Het fornuis moet namelijk continu aanstaan 
om goed te kunnen functioneren 
en 24/7 gas verstoken 
betekent een enorme belasting voor het milieu.

Ik kook veel en deel veel, 
via eigen kring en thuisafgehaald, 
en probeer ook op andere manieren 
op en top gebruik te maken 
van de verschillende warmtezones in, op en rondom het fornuis. Maar het is tijd 
om de milieubelasting nog beter te spreiden 
en ook op een andere manier te gaan delen.

Ik stel daarom de ovens in onze AGA beschikbaar. 
De kookoven is ideaal voor het urenlang trekken van een bouillon
of het laten pruttelen van een stoofpotje. 
Of misschien wil je wel appeltjes laten drogen, 
of ander fruit of groenten? 
Ook daarin voorziet de Cooker je van mogelijkheden.

Heb je een maaltijd die een oven zoekt? 
Neem dan contact met me op 
om te bepalen wat in jouw situatie 
een handige werkwijze is. 
's Ochtends een pan bij me in de oven schuiven 
en 's avonds ophalen, 
of juist 's avonds een pan de oven in schuiven 
en die de volgende dag ophalen? 
Er kan van alles. 
En omdat het ook voor mij een uitprobeersel is, 
kan er misschien wel meer dan ik nu denk en hier opschrijf!

Wees welkom om met mij de uitdaging aan te gaan!



Dus bij deze ook voor mijn volgers hier:
heb je iets wat langer oventijd nodig heeft,
informeer dan even bij me of de AGA ruimte heeft.
Dan gaan we samen een nieuwe invulling geven
aan het delen van spullen!

Ik vind het spannend
omdat ik niet weet wat ik me op de hals haal.
Maar ik weet ook
dat het een kans is weer nieuwe leuke mensen te ontmoeten
en waarschijnlijk ook weer nieuwe dingen te leren.
Ik ben benieuwd!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten