woensdag 23 december 2015

kändi!



Een tijd geleden investeerden wij
in een crowdfunding van Kändi.
Je leest het goed,
we investeerden in snoep.

Maar niet zomaar snoep...



Kändi schrijft:
"We worden ons steeds meer bewust van ons eten
en komen steeds vaker duurzaam geproduceerd voedsel tegen. Maar met name bij producten
die vooral gericht zijn op puur genot
- zoals snoep -
ontbreekt het vaak nog
aan voldoende aandacht voor een perfecte combinatie
van smaak, geur, textuur en uiterlijk.
"

En daar komt Kändi om de hoek kijken;
(H)eerlijk, veganistisch en handgemaakt,
ontwikkeld door biofysicus Florian Huber.

Wij schreven in voor de Kändi starterset
en ontvingen het doosje wat je hier op de foto's ziet.
Zullen we de inhoud even bekijken?



Links in de doos zien we piNATZ.
Pinda's in cashewkaramel
in donkere premiumchocolade
met ietwat zeezout erop.





Middenonder zien we MangoKokos.
Kokosvulling op mangokaramel in chocolade.





Middenboven vinden we Kranschberry.
Rice crispy-chocola-crunchy-stuff
met frambooskaramel in chocolade.





Tenslotte, rechts in het doosje,
zien we de hand-gegoten donkere chocolade
met gedroogde frambozen en noten.



Ons exemplaar was helaas al gebroken.
Jammer voor de foto,
maar voor het proeven maakt het niet uit.
Heel past de reep toch niet in mijn mond ;)


En dan natuurlijk:
wat vinden we ervan?

Ons pakketje ziet er goed uit.
De repen zitten in stevige doosjes
en de wikkels zijn mooi vormgegeven
en lekker vrolijk van kleur.

Mooi en vrolijk,
maar wel ook veel verpakkingsmateriaal
per twee repen...









Inderdaad,
er zit natuurlijk het een en ander aan suiker(s)
in de verschillende producten.
Iets waar ik wel altijd op let.
Maar ja,
het is dan ook snoepgoed
en we snoepen het met mate.
Ik vind het geen probleem dus.

Een grote plus is in ieder geval
dat alle ingrediënten plantaardig zijn.
Dat betekent dat ook onze jongste knul,
met zijn overgevoeligheid voor koemelk-eiwit,
er gewoon lekker van mee kan eten.

Dat mag hij morgen gaan doen,
samen met zijn broer,
en dan laat ik je hier lezen
wat hun favorieten zijn.

En dat heeft hij gedaan,

samen met zijn broer.
Hun favoriet?
De Kranschberry!
 
Ernst en ik hebben net al geproefd
en er natuurlijk extra kritisch naar 'gekeken'
om onze favoriet te bepalen.



De KokosMango was lekker,
maar we herkenden niet direct
de smaak van mango in de reep.



De frambozensmaak in Kranschberry
is echt heerlijk.
De crunch trouwens ook.
Maar de twee samen
leiden de aandacht van elkaar af.
Naar onze bescheiden mening, dan ;)

De donkere chocolade was zo vol van smaak
dat de topping,
die er prachtig uitzag,
er qua smaak niets meer aan kon toevoegen.
Te perfect
blijkt ook te kunnen!



Ernst en ik gaan unaniem voor Pinatz.
We vinden de smaken hierin echt perfect gebalanceerd.
En dan dat snufje zeezout, mmm!

Maar och,
alle minpuntjes die we weten te noemen,
zijn natuurlijk muggenzifterij.
Die mag je van ons
met een korreltje (zee)zout nemen ;)
 
Ze zijn echt heerlijk
deze Kändi.
Een aanrader!

Ik baal ervan
dat ik niet heb ingetekend op het uitgebreidere pakket.
Dan had ik de andere Kändi ook kunnen proeven!
Ik kan niet wachten tot de webwinkel open gaat ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten