woensdag 28 februari 2018

Barefoot dl 2: Vibram KS EVO

 Een week of wat geleden
vertelde ik je over mijn eerste schreden
op het barefoot-pad.
Ik grapte in die tijd: ik doe het leven voortaan op mijn sloffen!
 Maar ja, dat zit toch niet echt
in de aard van dit beestje ;)
en daarbij kwam
dat de sloffen het ook niet volhielden.
Tijd voor actie dus!


 In een zoektocht op internet
kwam ik al snel terecht bij Anyones Runshop in Tilburg.
En dus togen we met het hele gezin
een dagje naar Tilburg.


Natuurlijk had ik op internet al wel de 5-fingers van Vibram gezien,
maar daar zag ik mezelf toch nog niet op lopen.
Iedereen zou er immers naar kijken, dacht ik,
en ik stond niet zo sterk in mijn schoenen (ha!)
om daarmee om te kunnen gaan.

Tja, dat liep toch even anders.
  

Waar ik zelf eerst nog wat anders uit het rek pakte,
werd me, na een blik op mijn sloffen
en het voelen van de dunne zool daarin,
door Paul van Anyones heel snel de KS EVO van Vibram aangereikt.
En ja, na een paar stappen in deze rare tenenschoenen
wist ik dat ik mijn maatjes gevonden had
en zou gaan moeten leren omgaan
met de schuine blikken van mensen op straat.

Ik heb daarna nog zeker een aantal barefootschoenen aangeschaft,
dichte voor in de winter, sandalen voor in de zomer en meer,
maar nog steeds is de KS EVO van Vibram mijn favoriet!
Zelfs nu er drie jaar later de gaten inzitten!
Niet in de zool overigens, maar in de stof tussen mijn tenen.


En die rare blikken op straat?
Ja hoor, die zijn er. Maar ik heb er lak aan.
En even vaak blijken mijn schoenen uit te nodigen
tot een leuk gesprek met, soms ineens, verrassend veel diepgang.
En zo geeft het barefoot-lopen
me niet alleen meer contact met de aarde,
maar ook met de mensen om me heen.
Wat een mooie ontwikkeling!


Overigens was ik niet de enige
die die dag barefoot in Tilburg wegging.
Ook Ernst en de kids sloegen hun slag.
Daarover lees je meer in deel 3 van deze Barefoot-serie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten