dinsdag 6 februari 2018

Romige schorsenerensoep

Gisteren maakte ik een heerlijk romige schorsenerensoep,
maar dan wel zonder room ;)


Ik gebruikte gemalen amandelen
om de soep een mooie textuur te geven
en dat leverde meteen
een extra voedzaam soepje op!

Een aanrader!



Schorsenerensoep

Ingrediënten:
250 g schorseneren (schoongemaakt gewicht)
1 rode ui
1 teen zwarte knoflook
1/2 tl gefermenteerde citroenschil (of 1 tl citroensap)
650 ml bouillon
3 takjes tijm
1 laurierblad
Keltisch zeezout
25 g amandelen

Bereiding:
Pel en snipper de ui.
Verhit wat olie in een pan en fruit hierin de ui aan.
Roer na een paar minuten de zwarte knoflook erdoor.
Zet de pan even apart en maak de schorseneren schoon.
Omdat schorseneren een kleverig sapje vrijgeven, schil ik ze altijd in een laagje water. Dan heb ik geen last van kleverigheid aan mijn vingers.
Snijd de schorseneren in plakjes en doe deze in de pan bij de ui.
Voeg ook de amandelen toe en bak alles nog een paar minuten.
Roer er dan de citroen doorheen.
Voeg de bouillon toe, evenals de tijm en laurier.
Breng de bouillon aan de kook en laat de soep in de kookoven nog zo'n 15 minuten doorkoken.
Pureer de soep daarna met de staafmixer of in de blender.
Breng op smaak met zout, en eventueel peper.
Eet smakelijk!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten