donderdag 23 juli 2015

What's cooking op 23 juli 2015: Pasta venkel en gegrilde watermeloen

 
Zaterdag 
kocht ik in de veldwinkel
een watermeloen.
Eigenlijk speciaal omdat ik had gelezen
dat je die zo lekker kan grillen.
Vandaag werd het tijd
om dat eens te proberen.
 
Ernst sneed zes dikke plakken
(zo'n 1,5 tot 2 cm dik)
en daarvan bestreken we er drie met olie
en drie met een 'papje' van honing met citroensap.
De drie met honing
gingen op een grilplaat bovenin de braadoven,
een minuut of 6/7 aan weerskanten.
De drie met olie (en zout en peper)
bakten we op een vel bake-o-glide
direct op de sudderplaat,
zo'n 3 tot 4 minuten aan weerszijden.

Zo ziet dat er dus uit, als je je telefoon, waarmee je de foto's maakt, een keer te vaak laat vallen...

Voor de pasta met venkel liet ik me inspireren door Veg!
Ik sneed de venkel in dunne plakken
net als twee kleine teentjes knoflook
en die liet ik in een minuut of tien
zachtjes garen.
Toen ging er wat citroenzest doorheen
en, bij gebrek aan creme fraiche,
een scheut melkkefir.

Ik besloot er,
dat stond niet in het recept,
nog wat versgeperst sinaasappelsap bij te doen
en bracht het op smaak met wat zout en peper.
Toen mengde ik het venkelprutje
onder de tagliatelle die ik gaar had gekookt.
Een zalmfilet maakte de maaltijd compleet!





De watermeloen bleek gegrild echt heerlijk te zijn!
Een aanrader, zeker ook voor op de BBQ!
De zoete variant had onze voorkeur,
maar dat komt misschien ook
doordat de anderen voor het opdienen
te lang in de olie lagen.
Volgende keer dep ik ze beter af!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten