maandag 24 augustus 2015

What's cooking op 24 augustus: Fruitige kip


 Het valt momenteel niet mee
om fruit goed te houden
hier in huis,
aangezien de combinatie van warm weer
en een warme AGA
ook een goed warm huis oplevert!


Zo kwam het dat er een aantal peren
en twee nectarines
verwerkt moesten worden vandaag.
Dat had ik natuurlijk in zoet gebak kunnen doen,
maar ik besloot het fruit
bij het avondeten te gebruiken.

Ik stoofde twee knollen venkel en een ui
en pureerde dat met het restje 'pizza-saus' van gisteren.
Een kipfilet werd aangebraden
en goed gekruid met
paprikapoeder, pimento, knoflookpoeder, laurierpoeder, gemalen komijnzaad, zout, peper, chilipoeder en oregano.
Daar ging de saus bij, die ik nog wat verder kruidde.
De peren en nectarines sneed ik in stukken
en smoorden een kwartier mee in de pan.


Geserveerd met rijst, hadden we er een lekker maal aan.
Maar achteraf gezien met te weinig vullend 'vet',
want na twee uurtjes hadden we al weer trek...
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten