woensdag 28 juni 2017

Salade met kapucijners en kersen


Gisteren at ik bij het avondeten,
vandaag at ik het bij de lunch
en zometeen eet ik het weer!

Ok, ok, 
ik heb er misschien iets te veel van gemaakt,
zeker gezien ik 'home alone' ben,
maar ik vind het niet erg
want deze salade is erg lekker!
En zo simpel in elkaar gedraaid!





Salade met sla, kapucijners en kersen
(4 porties)

Ingrediënten:
paar blaadjes sla
paar blaadjes savooie kool
klein handje kapucijner-peulen
1 wortel
handje kersen
1 galia meloen
1-2 el chufa-olie

Bereiding:
Was de sla en savooie kool en snijd de bladeren in reepjes.
Open de peulen en haal de kapucijners eruit.
Ontpit de kersen.
Schil de meloen en haal de pitten eruit. Snijd het vruchtvlees in blokjes.
Borstel of schil de wortel en snijd deze in fijne plakjes.
Meng alles in een grote schaal door elkaar.
Voeg eventueel nog geroosterde pompoenpitten toe of blokjes geitenkaas.
Meng wat olie door de salade en...
eet smakelijk!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten