zaterdag 20 januari 2018

Sla-yaconsoep


En toen was het een maand geleden
sinds mijn laatste artikeltje hier verscheen...
Tja,
soms gaan die dingen nou eenmaal zo.

Wie me volgt op Instagram
("Insta", zoals mijn zoon zegt)
is toch wel een beetje op de hoogte gebleven
van de D'Agaraad-perikelen.
Daar zijn in ieder geval
ook wat foto's voorbijgekomen van gerechten 
waarvan je de recepten hier de komende tijd kunt verwachten.


Afgelopen donderdag liet ik dit zien:



Spijtig genoeg
is het ook de enige foto
die ik van de soep trok.
En dus zul je het met die foto
en die van een deel van de yacon-oogst moeten doen
ter illustratie van het recept
wat inderdaad in de smaak viel!

Sla-yaconsoep
(4 porties)

Ingrediënten:
250 g yacon
60 g sla
1 kleine rode ui
2 tenen verse knoflook
600 ml bouillon
zout, naar smaak

Bereiding:
Pel en snipper de ui.
Verhit wat olie in een pan en fruit hierin de ui aan.
Pel en snipper de knoflook en bak deze even mee met de ui.
Snijd de sla in repen en voeg ook deze toe.
Voeg de bouillon toe.
Was en schil de yacon en snijd de knollen in blokjes.
Laat de yacon voorzichtig in de bouillon glijden.
Breng de soep aan de kook en laat deze een kwartiertje in de kookoven doorpruttelen.
Proef en breng als dat nodig is de soep op smaak met wat zout.
Als je dat liever doet, kun je de soep pureren. Maar als jouw kinderen het wel aankunnen om te zien wat ze eten, zou ik die stap gewoon overslaan ;)
Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten