dinsdag 12 mei 2015

What's cooking op 12 mei: couscous met venkel-sinaasappelsaus


Er zaten twee venkelknollen in ons pakket
en weer een nieuwe voorraad sinaasappels,
dat inspireerde me tot weer een experiment.


De venkel werd samen met drie geschilde sinaasappels
in de blender tot moes geslagen.
Een kipfiletje in stukken werd aangebraden
en daar ging toen de venkel-sinaasappelmoes bij.
Dat liet ik even doorwarmen.

Ik deed 150 gram ongewelde couscous
bij de rest in de pan.
En zo schoof ik de pan de warmhoudoven in.

Ik ging twee wassen ophangen
en hoopte ondertussen maar
dat het eten een beetje zou smaken straks.
Het leek immers een behoorlijk natte
'moesige' prut...

Toen de pan echter uit de oven kwam
en ik de deksel optilde
bleek er een prachtig droge couscousmaaltijd in te zitten!


Er miste nog een smaakaccent.
Daar moet ik nog even over denken.
Desalniettemin
smaakte de couscous erg lekker!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten