woensdag 13 mei 2015

What's cooking op 13 mei: Tagliatelle met spinazie en gerookte zalm

 
Ik toverde vandaag maar weer eens
de favoriet van de kinderen
op tafel!


Omdat ik streef naar minder pasta
en meer vulling met goede vetten
paste ik de saus weer wat verder aan.
Met goed resultaat!


Dit was de prachtigste bechamelsaus
die ik ooit heb gemaakt.
Maar ja,
met alle aanpassingen
was het misschien ook geen bechamelsaus meer...
 Ik gebruikte een flinke kwak ghee
(bezuinig nooit op de ghee!)
en volkoren speltmeel om de saus te binden.
Daarbij ging haverkefir
en 3 ingevroren blokjes wijn
die ik een tijd geleden inkookte met kruiden.

De saus zorgde ervoor
dat alle kleuren in het gerecht mooi oplichtten
en zo konden we vandaag
een plaatje eten ;)

 
Die haverkefir 'kweek' ik eigenlijk
speciaal voor dit soort sauzen
en om eens te gebruiken
in een vruchtenshake.
Dus toen niet alle kefir in de saus ging,
werd de blender aan het werk gezet
voor een toetje:
Bramen-kefir shake


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten