zondag 24 mei 2015

Fruitige bubbels!

Onlangs stuitte ik op de blog
en al lezende daar
besloot ik nu dan maar eens wat meer te experimenteren
met wei!


Ik liet wat kefir uitlekken in een kaasdoek.
De uitgelekte kefir ging met een laagje honing op brood,
heerlijk!

De wei werd verdeeld.
Twee eetlepels gingen in een weckpot bij schijfjes appel
(aangevuld met water totdat alles onder stond)
en twee eetlepels gingen in een fles
met het sap van een stuk of acht sinaasappels.

Het mocht een dag of drie op kamertemperatuur gisten
en natuurlijk lieten we regelmatig het gas eraf.
Na twee dagen zagen we dit:




Buiten de bubbels,
was er niets bijzonders te zien bij de appel.
Maar het sinaasappelsap maakte allerlei variaties
op dit thema:




De appeltjes gebruikte ik uiteindelijk in de yoghurt
omdat de kinderen ze zo niet wilde eten.
Rare jongens...


Datzelfde deed ik overigens met de kiwi en banaan
met welke ik een zelfde experiment uitvoerde
maar dan met het sap wat van de zuurkool afkwam.



Het sinaasappelsap 'met prik'
viel bij de oudste echter wel in de smaak!
Hij dronk er elke dag een glaasje van
tot de fles leeg was.

Een dezer dagen 'vang' ik weer wat wei
en dan gaat het bij een deel van de fles kersensap
die ik vorige week kocht.
Ik ben benieuwd of dat ook in de smaak gaat vallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten