woensdag 20 mei 2015

What's cooking op 20 mei: Pasta met andijvie


 Sprak ik gisteren hier nog
over het niet zo favoriet zijn van de groene bladgroenten,
vandaag lees ik bij Nienke, aka De Groene Vrouw,
dat we toch echt veel meer vezels moeten eten
en die onder andere te vinden zijn in groene bladgroenten,
de ui-familie, bieten en pompoen.


Vol goede moed toog ik dus aan het koken
en maakte een maaltje voor mijn spijsverteringsbacteriën!

Ik fruitte wat lente-ui aan,
voegde fijngesneden andijvie en sla toe
en liet dit al roerend slinken.
Een in de diepvries gevonden portie
pompoen-rode biet soep
mocht vandaag als saus fungeren
en ging dus in de pan bij de groene groentes.
Ik deed wat spelt-tagliatelle erbij in de pan
en liet dit in de sudderoven gaar worden.




Er kwam nog een intermezzo tussendoor
van een kind dat over een muurtje wilde
maar er bovenop eindigde
met een stukje afgebroken tand
en bloedende lippen...
De tandarts verwacht dat er geen verdere schade is
en daar hopen we dus maar op.
Maar met pijnlijke tanden en lippen
is het moeilijk kauwen
en dus was het fijn dat er niets hards in het eten zat ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten