zaterdag 30 september 2017

Kiekjes op kliekjes #8


Toen er laatst weer eens een knolselderij
in ons groentepakket zat,
besloot ik om soep te maken.
Ik heb drie(!) recepten voor knolselderij-soep op mijn blog staan
en maakte deze keer een mengelmoes van de drie.

De soep was lekker,
maar niet lekker genoeg om alle monden in huis te bekoren
en dus besloot ik de portie die over was
de volgende dag op een andere manier te serveren.
Op een heel andere manier...


Benieuwd?


Zalmrisotto gestoofd in knolselderijsoep
(4 porties)

Ingrediënten:
700 g knolselderijsoep
450 ml tomatensaus
250 g (diepvries)zalmfilet
150 g arbori-rijst

Bereiding:
Doe de knolselderijsoep en tomatensaus samen in een pan en breng aan de kook.
Voeg de arbori-rijst toe, roer even door en leg de zalmfilet in het vocht.
Zet de pan in de kookoven en laat het gerecht daar in een uur gaar stoven en de smaken op elkaar intrekken.
Verdeel, als dit nodig is, de zalmfilet in stukken en verdeel deze over de pan.
Een heerlijk hartig gerecht!

Tip:
Ik moest weg en legde mijn zalmfilets diepgevroren in de pan erbij.
Toen de stoof 2 uur later uit de kookoven kwam was alles mooi gaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten