zondag 26 november 2017

Healthy Sisters

Een goede lezer was er al van op de hoogte:
sinds kort loop ik mee
in de derde loopgroep van de Healthy Sisters.

Ik ontdekte er vier belangrijke dingen:
1) Ik vind hardlopen leuk!
2) Mijn lijf is veel gelukkiger als het meer mag bewegen!
3) Er wonen een hoop lieve dames in Helmond
en 4) Healthy Sisters Rachida en Najima zijn echt schatten!


En daarmee vond ik het tijd worden
om hun boek eens aan een nadere inspectie te onderwerpen ;)


Vrijdagmiddag om 13.30 uur begon ik erin te lezen
en om 16.00 uur had ik het uit
(en dan haalde ik in tussendoor ook nog de jongste zoon uit school).
Daarmee wil ik absoluut niet zeggen
dat er weinig in het boek staat!
Nee, het zegt alles over de manier waarop het is geschreven.

Rachida en Najima nemen je mee terug
naar de momenten waarop zij geconfronteerd werden met hun overgewicht
en het verdriet dat dit met zich meebracht.
Ze vertellen over hun zoektocht
naar een sport die bij hen paste
en hoe ze samen aan de slag gingen
met een ander voedingspatroon.


En ze delen met de lezer,
alsof je met hen met een kop thee aan tafel zit,
dat deze nieuwe levenswijze op veel onbegrip stuitte
van de mensen in hun omgeving
en hoe ze omgaan
met de problemen die dit oplevert.


Waar ik het boek opende
met het idee dat het een kookboek was,
bleek ik het volledig mis te hebben.
Oh ja, er staan wel wat recepten in hoor,
maar dat is slechts een handvol.
Nee, het boek is meer als een gesprek met goede vriendinnen,
een steuntje in de rug,
een gevoel van 'ik sta niet alleen'
en een: "Als zij het kunnen, dan is het voor mij ook mogelijk!"


Hiermee is het boek een grote inspiratiebron
voor iedereen die meer uit het leven wil halen!


Praktische informatie:
Healthy Sisters.Tips en inspiratie voor happy healthy living.
Rachida Kharbouch, Najima Kharbouch
Xander Uitgevers B.V.
ISBN: 978940160702
€ 10,-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten