woensdag 4 mei 2016

I Sea Snijbiet


De eerste paar keer
dat ik I Sea pasta klaarmaakte,
werd me dat niet in dank afgenomen.

Die pasta van Seamore
is als tagliatelle vermomd zeewier
en smaakte ons te zee-ig
en te taai.

Ik dacht dat het nu eenmaal zo was,
tot ik bij toeval ontdekte
dat een verblijf van 10 minuten langer
in de kookoven
wonderen deed voor de smaak
en de textuur.

Vanaf dat moment
durfde ik het vaker klaar te maken.
Zoals vandaag bijvoorbeeld,
met snijbiet.

I Sea Snijbiet
(4 personen)

Ingrediënten:
600 g snijbiet, schoongemaakt gewicht
1 ui
150 g kalkoenfilet
1 el citroensap
2 el mosterd (ik gebruikte deze)
2 tl gerookt paprikapoeder
vers gemalen zout en staartpeper naar smaak

Bereiding:
Snipper de ui en snijd de snijbiet fijn.
Snij de kalkoenfilet in blokjes.
Breng de I Sea pasta in ruim water aan de kook.
Als het water goed doorkookt, zet je pan voor 30 minuten in de kookoven.
Bak dan de kalkoenfilet en ui aan.
Schep de mosterd, citroensap en gerookt paprikapoeder erdoorheen.
Voeg de snijbiet toe en laat deze slinken.
Giet na 30 minuten het zeewier af en schep dit door het snijbietmengsel.
Breng het gerecht op smaak met versgemalen Keltisch zeezout en een snuf staartpeper.
Eet Seamakelijk! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten