maandag 26 maart 2018

Kiekjes op kliekjes #12


Teveel gekookt?
Natuurlijk heb je allang bedacht
dat je wat overblijft
prima morgen als lunch kan eten,
of als makkelijke avondmaal.

Maar als het maar een klein bakje is?
Iets voor in je holle tand, zeg maar ;)
De makkelijke oplossing is het toch maar wegdoen.
Naar de kippen, op de composthoop,
of toch maar de vuilnisbak.
Dat laatste probeer ik toch altijd te voorkomen.
En ik kan je vertellen,
dat soep heel vaak het antwoord is!



Afgelopen zaterdag streek hier in huis
onze AGA-kookclub neer.
We kookten heerlijk, leerden nieuwe dingen
en hadden een gezellige avond.
En na afloop bevatte mijn koelkast:
een restje bouillon
een kopje bleekselderij/paprika-salade
gesnipperde bieslook,
een kopje zalmtartaar
en 3 lepels couscous.

Mijn blender draaide vandaag
de eerste drie,
aangevuld met wat ingemaakte citroen,
hennepzaad en een paar blokjes ananas die ik ook nog tegenkwam,
tot een soepje.
Ik roerde er de zalmtartaar en couscous doorheen
en warmde de soep op.


Het resultaat?
Het prachtig groene soepje wat je hier op de foto's ziet,
oftewel,
een heerlijke lunch.
Een soepje wat smaakte naar meer
en dus was ik blij
dat ik er mijn kom twee keer mee kon vullen ;)

1 opmerking:

  1. Mooi kleurtje, die soep van jou! Ik maak ook geregeld soep van groenten die bijna vervallen. Ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen