vrijdag 24 april 2015

Koningsmaal!

Vandaag doet ook de school van onze kinderen
mee aan de Koningsspelen
én het Koningsontbijt.
Maar onze school zou geen Vrije School zijn
als ze hierin geen eigen keuzes maakte.

Gelukkig voor mijn kinderen dus geen ontbijt
met gesponsorde artikelen
die we zelf veelal niet in huis halen.
In plaats daarvan
bracht ieder kind wat feestelijks mee
voor op de grote tafel waarvan iedereen mocht kiezen.

Onze bijdrage bakte ik gisteravond al.
Hopelijk heeft het ze gesmaakt!



Het recept?

Ovengebakken pof-pannenkoek

Ik gebruikte:
(voor 4 pof-pannenkoeken, formaat koekenpan)
500 ml haverkefir
7 eieren
250 gr. havermout
150 gr. bloem
1 el baking soda
scheutje appelazijn
1 banaan
2 grote appels
snufje zout
flinke snuf kaneel
scheut vanille-extract

Wat deed ik?
-Ik mixte eerst de haverkefir, eieren en banaan in de blender.
-Toen deed ik er de havermout bij en mixte nog eens.
-Daarna ging de bloem erbij, de baking soda, appelazijn, zout, kaneel en vanille-extract, en hup, het werd nog eens gemixt 
(let op dat je de baking soda en appelazijn elkaar niet meteen laat raken bij het erin doen).
-Ik sneed de appels in vieren, maakte ze schoon en sneed ze in plakken.
-Ik verwarmde wat kokosolie in de koekenpan en goot er een vierde deel van het beslag in.
-Ik legde er appelschijfjes boven in een mooi patroon en schoof de pan met inhoud op een rooster op de braadovenvloer. 
-Timer op 15 minuten en klaar!
-Bak zo het beslag (en de appelschijfjes) op.

Eet smakelijk!
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten