maandag 20 april 2015

What's cooking op 20 april: Shakshuka

Ik maakte vandaag mijn eigen versie
van shakshuka,
een gerecht van eitjes die worden gegaard
in kuiltjes
in een tomaten-groentemengsel.


Ik vond verschillende recepten op internet,
maar geen van deze sprak over het toevoegen van rode biet.
Toch deed ík dat wel
omdat ik zin had in een wat meer aardse smaak.

Ik koos ervoor alle groenten,
exclusief de tomaat (uit blik),
te blenderen.
De volgende keer let ik er alleen wel op
dat de ui voldoende gegaard is voor ik dit doe.
Mijn ongeduld,
of gebrek aan tijd,
zorgt er eens in de zoveel tijd voor
dat ik weer in deze valkuil trap...
Maar de scherpe smaak die het oplevert,
is echt niet naar mijn bekkie.

 Shakshuka dus.
Dat gaat zeker vaker op het menu staan
en waarschijnlijk geen enkele keer
hetzelfde als een vorige keer!





 's Middags was het weer eens
een variatie op de tosti.
Daar maak ik er vele van ;)
Misschien moet ik daar gewoon
een aparte rubriek van maken...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten