dinsdag 14 april 2015

What's cooking op 14 april: zuurkoolschotel

Zuurkool komt hier geregeld op het menu.
Het kwam de laatste anderhalve maand 2x in het pakket
en we hebben natuurlijk
ook onze eigen voorraad.

Het is nog steeds een smaak
die ik ergens mee weg moet kunnen eten,
maar het is zo gezond
dat ik het graag lekker leer vinden!

Vandaag braadde ik gehakt aan
in een kleine braadslede.
Daar deed ik gestampte stukjes appel onderdoor,
die een uurtje of twee in de kookoven hadden gestaan,
én uitgelekte zuurkool (uit een pakje).
Beetje peper, beetje pimento.
Van de aardappels die ik kookte
maakte ik puree,
met een flinke klont ghee 
en een scheut havermelk,
en die puree ging bovenop de rest.

Ik schoof de braadslede bovenin de bakoven
tot we gingen eten
(dat was een minuut of 20 later).



Ja, lekker!



Ik lunchte vandaag
met alleen maar cake en taart:
choco-bietentaart
en appel-perencake.
Niks erg aan!
Ik denk dat menig ander ongezonder lunchte...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten