woensdag 1 april 2015

What's cooking op 1 april: ovenschotel met aardpeer en kip

In ons groentepakket zaten aardperen.
Tja, aardperen... wat zal ik ervan zeggen?
Ik heb vorig seizoen niet voor niets
alle knollen uit de tuin verwijderd
(dat hoop ik toch, in ieder geval!)...
 In Huize D'agaraad 
zijn aardperen geen geliefde groenten.

 Desalniettemin maakte ik ze klaar vandaag.
Zomaar weggooien is geen optie.
 En ik moet zeggen,
met instemming van de mannen in huis,
deze ovenschotel was bijna lekker!
Houd jij wel van aardperen?
Dan moet je dit recept zeker proberen,
want je zult ervan smullen!

Eerst marineerde ik een kipfilet
in een mengseltje van shoyu, yoghurt en honing.
De aardperen werden in kleine stukjes gesneden
en in een flinke hoeveelheid ghee
in een pannetje gestoofd.
Onderwijl braadde ik de stukjes kip aan
en bakte er twee gesnipperde uien wat glazig bij.
Toen gingen de aardperen 
bij de kip en ui in een braadslede.
Er ging wat gemalen komijn en zout overheen
en nog honing en shoyu onderdoor.
Ook voegde ik nog wat sesamzaadjes toe.
De braadslede schoof met inhoud
nog zo'n 10 minuten bovenin de braadoven.

Voor het opdienen
schepte ik er nog wat gekookte rijst doorheen
en toen was het klaar!




Toe
was er weer een bakje yoghurt
met banaan en kokosbloesemsuiker.


Ja, ja, ik weet dat er veel suiker op zit...
Het is weer die tijd van de maand vandaar ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten