donderdag 16 april 2015

What's cooking op 16 april: Plaattaart met snijbiet

Ineens wist ik het vandaag:
ik had zin in een plaattaart
met de snijbiet die in het groentepakket zat!
Tja, daar is de donderdag niet zo'n hele goede dag voor,
en zeker deze donderdag niet...
Maar ik had er echt zin in!

Onze oudste moet eerder eten op donderdag
en dus paste ik zijn diner aan
in iets heel creatiefs:


Het is een bakje van bladerdeeg
met daarin een 'papje'
van kefirkorrels
en gepureerde frambozen en blauwe bessen.
Dat vond hij helemaal niet erg ;)
En ik ook niet want:
probiotisch, goede vetten en fruit.
Dan nemen we het bladerdeeg een keer voor lief.

Ondertussen ging ik voor Ernst en mij
aan de gang met de snijbiet.
Die stoofde ik met ui en knoflook in de oven,
vergat ik uit de oven te halen
 toen ik oudste zoon moest wegbrengen,
maar wist ik een half uur later toch nog vrij aardig te redden...

Het jongste kind was ik ondertussen, met vriendje, kwijt,
mama van vriendje belde om te vragen waar vriendje bleef,
de kat spuugde zijn brokken uit,
ik zocht zoonlief en vriendje
en stuurde ze allebei naar hun eigen huis
en Ernst appte dat hij in de file stond.
 Toch lukte het me om de plaattaart de oven in te schuiven.


Soms voel ik me net superwoman
(dat is voordat ik voel dat de stress bezit neemt
van de spieren in mijn nek en schouders)!

De jongste zoon kreeg eenzelfde bakje als de oudste.
Het bladerdeeg was alleen wat donkerder gekleurd...
Ha! Eigen schuld!

Ernst en ik genoten van de snijbiet-plaattaart.
Dat wil zeggen:
eerst ik, en Ernst een half uurtje later.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten