zondag 20 september 2015

Workshop 'sjeklade bollen' maken

Vrijdag togen Ernst en ik
met een flink gezelschap
naar Den Bosch.


Natuurlijk begonnen we daar
met een Bossche Bol bij Jan de Groot.
Ik vond het een mooie gelegenheid
zo'n bol weer eens te proeven,
maar kon opnieuw constateren:
het is niet mijn ding.



 En hoewel ik ze liever niet eet,
genoot ik erg van de activiteit die we 's middags hadden:
Bossche Bollen maken
('sjeklade bollen')

Omdat we maar 1,5 uur de tijd hadden,
waren de soezen zelf al voor ons gemaakt.
Aan ons de edele taak
de chocolade fondant te maken,
de soezen erin te dopen
en netjes te glaceren,
de slagroom te kloppen
én die in de bol te spuiten.
 En geloof me,
dat klinkt gemakkelijker dan het was ;)

Er was te weinig licht
om mooie foto's met mijn telefoon te kunnen maken
én ook te veel chocolade aan de vingers,
maar ik wil je het fotoverslagje niet onthouden!








De volgende dag werd het resultaat gekeurd in Huize D'agaraad.
En hoewel de looks zeker verbeterd kunnen worden,
bleek het met de smaak dik in orde te zijn.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten