vrijdag 4 september 2015

What's cooking op 4 september 2015: Aardappelstamp met andijvie, worst en bacon

Ernst pakte dinsdag de andijvie uit het groentenpakket
en dacht meteen:
"Fijn, dan kunnen we weer worst eten!"



Niet dat je bij een ander gerecht geen worst kunt eten,
maar meer
dat ik geen worstliefhebber ben
en het dus eigenlijk ook nooit klaar maak.
De vorige keer dat Ernst deze combi bedacht,
was ik dus niet zo enthousiast.
Ernst en de kinderen smulden echter,
en toen ik dan toch wat worst proefde
was ik blij verrast!

Ik maakte de stamp
met gekookte aardappels, knoflookghee, buffelmelk en een eitje,
sneed en waste de andijvie
en ging toen de jongste zoon ophalen bij een vriendje.
Ernst zou vanuit zijn werk via Sumiran rijden
en het worst en bacon gedeelte op zich nemen.

Het was een goede taakverdeling!
Het was een lekker maal!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten