maandag 14 september 2015

What's cooking op 14 september 2015: Pasta met gerookte zalm en spinazie


Er moest vandaag door een deel van het gezin
snel gegeten worden
en dus koos ik voor een gerecht
wat geen discussie zou opwekken ;)
 Maar,
ik zou mezelf niet zijn
als ik er niet tóch mee zou experimenteren.

Bij wijze van saus gebruikte ik een deel haverkefir
(die speciaal voor een dergelijk doel in de koelkast staat)
en daar pureerde ik gekookte mais van twee kolven doorheen,
evenals een flinke klont ghee
en volkoren speltmeel.

De saus was behoorlijk vloeibaar
en ik besloot de grote pastaschelpen direct in de saus te koken
en niet eerst in water.
Halverwege de kooktijd
voegde ik fijn gesneden spinazie toe
en gerookte zalm.


De eerste ploeg hier in huis at vroeg
en at eerder een stevige soep dan pasta met saus
(die zie je op de foto's).
Ploeg twee, 
die een uur later at,
kon wel pasta met saus eten ;)


En
of je het nou soep
of saus wilt noemen,
smaken deed het in ieder geval goed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten