zaterdag 12 september 2015

Recept: Voedend chocoladetoetje


Ik schreef al eerder over
hoe populair de chocolade mousse van avocado en bataat
hier in huis is.
Omdat ik geen bataat in huis heb,
maakte ik eens een andere variant.
En oh,
het toetje moest nog gegeten gaan worden,
toen ik al wist dat het een winnaar werd!

Het smaakt om je vingers bij af te likken!
En dat is ook wat ik deed toen ik het maakte.
Want zo'n Vitamix werkt geweldig om het in elkaar te draaien,
maar alles er weer uitkrijgen vergt meer moeite...
Dus moest er een lepel schoongelikt,
en een flessentrekker
en ja, uiteindelijk ook mijn vingers,
want anders zou er echt te veel achterblijven in de kan ;)

Och, het is het offer dat je als moeder brengt
op het moment dat je zo'n toetje maakt
terwijl de kinderen niet thuis zijn...

Het moge duidelijk zijn:
dit chocoladetoetje móet je maken!
Hieronder vertel ik je hoe.

 
Voedend Chocoladetoetje
4 porties

Nodig:
2 avocado's
2 bananen
8 el rauwe cacao
3 el gesmolten kokosolie (extra vergine)
1 el carobepoeder
1 el honing
1 tl kaneel
1 tl vanillemerg

Bereiding:
-Snijd de bananen en avocado's in stukken (uiteraard zonder schil en pitten) en doe de stukken met alle andere ingrediënten in de blender of keukenmachine.
-Laat de machine draaien totdat alles goed gemengd is.
-Proef of de mousse naar smaak is. Eventueel kun je op dit moment meer honing, kruiden of cacao toevoegen en de machine nogmaals laten mengen.
-Schep de mousse over in de schaal (of schaaltjes) waarin je haar wilt serveren en laat haar hierin minimaal een half uur opstijven in de koelkast.




-Je kunt de mousse voor het serveren eventueel nog toppen met vers fruit, kokosrasp of bijvoorbeeld wat stukjes noot.



Eet smakelijk!
(en vergeet niet met je vingers het schaaltje schoon te maken...)
 
 
Ik gebruik in dit recept carobepoeder.
Dat kocht ik ooit, 
meegaand in de superfoodhype,
maar ik gebruikte het niet eerder.
Carobe combineert goed met cacao,
maar geen nood
als je het niet in huis hebt.
Ik ben ervan overtuigd 
dat het toetje ook zonder dit ingrediënt heerlijk zal smaken!


 Update:


Inderdaad een winnaar, dit recept ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten