zaterdag 20 mei 2017

Melanzane met zeewier


Het is zo'n gerecht
waar ik enorme zin in kan hebben:
Melanzane di Parmigiana!
En dan te bedenken
dat ik ooit geen aubergine lustte ;)


Vanwege de allergieën en voedselvoorkeuren hier in huis
maak ik het gerecht nooit op de traditionele manier klaar.
Ik geef er altijd mijn eigen draai aan
en eigenlijk steeds ook weer een andere...


Deze keer was het een simpele draai,
maar oej,
zó Lekker!


Melanzane met zeewier
(4 porties)

Ingrediënten:
500 g aubergine
500 g tomatensaus
2 uien
2 tenen knoflook
7 g I Sea bacon
verse oregano, tijm, rozemarijn en basilicum naar smaak
200 g feta
extra belegen boerenkaas (bijv. Loverendale)

Bereiding:
Snijd de aubergines in plakken van een centimeter dik.
Leg een vel bake-o-glide op de sudderplaat en rooster hier de plakken aubergine aan weerskanten op gaar.
Leg ze even apart.
Schil en pel de uien en knoflook.
Verhit wat olie in een pan en fruit de ui en knoflook hierin.
Mix dan in de blender de tomatensaus, ui, knoflook en verse kruiden tot een mooie saus.
Doe de I Sea bacon in de saus en laat de blender dit er goed doorheen mengen.
Vet een ovenschaal in en leg hierin een laag aubergine.
Verdeel wat lasagnesaus eroverheen tot de aubergine bedekt is.
Verkruimel er feta over.
Leg dan weer een laag aubergine, dek die af met saus en verkruimel weer feta eroverheen.
Ga zo door tot alle aubergine en saus op is.
Schaaf wat plakken kaas (of rasp) en verdeel deze over de bovenkant van de schotel.
Schuif de ovenschotel dan zo hoog mogelijk in de bakoven en bak het gerecht hier in 20 tot 30 minuten gaar en mooi gekleurd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten